بهبود رضایت مشتری با مجموعه استانداردهای به روز ISO

  • شماره خبر: 6783
  • تاریخ: 06 شهریور 1397
  • تعداد بازدید: 110

همه می‌دانیم که حفظ مشتریان وفادار و خرسند، کلید هر کسب‌وکار موفق محسوب می‌شود، اما خشنودی مشتریان بی‌ثبات همیشه کار آسانی نیست. مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها به تازگی منتشر شده‌اند که بهترین روش بین‌المللی را برای رضایت مشتری فراهم می‌سازند.

از بررسی شکایات گرفته تا ارئه خدمات همراه با یک لبخند، رسیدگی به مشتریان دانشی است که نباید مورد بی‌توجهی قرارگیرد، زیرا می تواند تاثیر قابل توجهی بر روحیه کارکنان و سودآوری داشته باشد. مطالعات فراوان نشان می‌دهد شرکت‌هایی که در تجربه مشتری به خوبی عمل می‌کنند، درآمد و بازگشت سرمایه بیشتری دارند. لازم به ذکر نیست که بیشتر مشتریان اگر تجربه بدی داشته باشند، دیگر به شرکت باز نخواهند گشت. پس کسب تجربه درست مشتری امری ضروری است.

 مجموعه‌ای از استانداردهای بین‌المللی که به بهبود رضایت مشتری اختصاص دارد به تازگی به روز شده‌است تا از انطباق کامل اطلاعات با بازنگری پرچم‌دار استانداردهای کیفیت ایزو یعنی ISO 9001 اطمینان حاصل شود.

استن کاراپتروویچ، برگزارکننده گروه کاری که این استانداردها را تجدید نظر می‌کند اظهار داشت: این مجموعه، سازمان‌ها را در اجرای سیستم های موثر برای بهبود رضایت مشتری هدایت می‌کنند.

او گفت: "این دستورالعمل ها هماهنگ با یکدیگر و در راستای استاندارد ISO 9001 به طور همزمان تجدید نظر شده‌اند."

" اگرچه هر یک از این استانداردها می‌تواند به تنهایی و به شکل کارامدی اجرا شود، کاربرد تلفیقی آنها نیز بسیار موثر است."

این استانداردها عبارتند از:

ISO 10001 : مدیریت کیفیت - رضایت مشتری - راهنمای منشور رفتاری برای سازمان‌ها

ISO 10002 : مدیریت کیفیت - رضایت مشتری راهنمایی‌هایی برای رسیدگی به شکایات در سازمان‌ها

ISO 10003 : مدیریت کیفیت- رضایت مشتری- راهنماهایی برای حل اختلاف  برون سازمانی

ISO 10004 : مدیریت کیفیت - پایش و اندازه گیری رضایت مشتری راهنما

این مجموعه استاندارد توسط کمیته فرعی3 (فن آوری‌های حمایتی) از کمیته فنی ISO/TC 176 (مدیریت کیفیت و تضمین کیفیت) تدوین شده‌ که دبیرخانه آن بر عهده موسسه استاندارد هلند ( NEN) است.

 

منبع : اخبار سایت ایزو

مترجم: آزاده علائی طالقانی

 


گزارش تصویری آرشیو
گزارش تصویری از برگزاری مراسم روز جهانی استاندارد سال 1397 گزارش تصویری از حضور دبیرکل ایزو در ایران
گزارش تصویری از بازدید رییس سازمان ملی استاندارد از باشگاه خبرنگاران گزارش تصویری همایش معاونان و مدیران سازمان ملی استاندارد ایران در هتل بوتانیک گرگان
گزارش تصویری کارگاه کشوری طراحی گرافیک و کارتون : من کالای استاندارد ایرانی می خرم گزارش تصویری کتابگردی با طعم استاندارد
گزارش تصویری روز ملی کیفیت سفر ریاست محترم سارمان ملی استاندارد به استان چهارمحال و بختیاری
گزارش تصویری مراسم روز جهانی استاندارد نشست بین المللی کمیته فنی فولاد در تهران
هنرمندان پیشکسوت متولد مرداد و پویش کالای استاندارد ایرانی امضای تفاهم نامه همکاری بین استاندارد و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
تقدیر از برگزیدگان پوستر روز جهانی استاندارد صعود کوهنوردان سازمان ملی استاندارد به قله دماوند
چهلمین اجلاس کدکس غذایی در ژنو جلسه آینده نگاری و نظریه پردازی سلامت
همایش روز جهانی اندازه شناسی نیره پیروزبخت به عنوان مهندس برجسته معرفی شد
نشست با طنزپردازان امضا یادداشت تفاهم میان ایران و ارمنستان در زمینه حلال
گردهمایی رابطین روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران شورای اداری همدان
سفر به روسیه بازدید پگاه همدان
دیدار نوروزی دیدار رییس سازمان با استاندار گلستان
بازدید از واحد تولید محصولات لبنی پگاه - استان گلستان افتتاح مجموعه اداری - آزمایشگاهی استاندارد گلستان
منتخب استان‌ها آرشیو
آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اراک برگزار شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد  استان مرکزی: آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد با حضور سید علی آقازاده، استاندار، مسلم بیات، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ، علی اکبرکریمی وسیدمهدی مقدسی نمایندگان مردم اراک ، خنداب و کمیجان ، محمدرضا منصوری، نماینده مردم س...
آئین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد
 به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و  بویراحمد: آئین گرامیداشت روز جهانی استاندارد با حضور غلامرضا امینی، مدیرکل نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال،  جعفر گوهرگانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، ...
مراسم روز جهانی استاندارد در قزوین برگزار شد
با حضور معاون ارزیابی کیفیت
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان قزوین: مراسم روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای نمونه با حضور مسلم بیات، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران، منوچهر حبیبی، معا...
سازمان‌های بین‌الملل