بهبود رضایت مشتری با مجموعه استانداردهای به روز ISO

  • شماره خبر: 6783
  • تاریخ: 06 شهریور 1397
  • تعداد بازدید: 154

همه می‌دانیم که حفظ مشتریان وفادار و خرسند، کلید هر کسب‌وکار موفق محسوب می‌شود، اما خشنودی مشتریان بی‌ثبات همیشه کار آسانی نیست. مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها به تازگی منتشر شده‌اند که بهترین روش بین‌المللی را برای رضایت مشتری فراهم می‌سازند.

از بررسی شکایات گرفته تا ارئه خدمات همراه با یک لبخند، رسیدگی به مشتریان دانشی است که نباید مورد بی‌توجهی قرارگیرد، زیرا می تواند تاثیر قابل توجهی بر روحیه کارکنان و سودآوری داشته باشد. مطالعات فراوان نشان می‌دهد شرکت‌هایی که در تجربه مشتری به خوبی عمل می‌کنند، درآمد و بازگشت سرمایه بیشتری دارند. لازم به ذکر نیست که بیشتر مشتریان اگر تجربه بدی داشته باشند، دیگر به شرکت باز نخواهند گشت. پس کسب تجربه درست مشتری امری ضروری است.

 مجموعه‌ای از استانداردهای بین‌المللی که به بهبود رضایت مشتری اختصاص دارد به تازگی به روز شده‌است تا از انطباق کامل اطلاعات با بازنگری پرچم‌دار استانداردهای کیفیت ایزو یعنی ISO 9001 اطمینان حاصل شود.

استن کاراپتروویچ، برگزارکننده گروه کاری که این استانداردها را تجدید نظر می‌کند اظهار داشت: این مجموعه، سازمان‌ها را در اجرای سیستم های موثر برای بهبود رضایت مشتری هدایت می‌کنند.

او گفت: "این دستورالعمل ها هماهنگ با یکدیگر و در راستای استاندارد ISO 9001 به طور همزمان تجدید نظر شده‌اند."

" اگرچه هر یک از این استانداردها می‌تواند به تنهایی و به شکل کارامدی اجرا شود، کاربرد تلفیقی آنها نیز بسیار موثر است."

این استانداردها عبارتند از:

ISO 10001 : مدیریت کیفیت - رضایت مشتری - راهنمای منشور رفتاری برای سازمان‌ها

ISO 10002 : مدیریت کیفیت - رضایت مشتری راهنمایی‌هایی برای رسیدگی به شکایات در سازمان‌ها

ISO 10003 : مدیریت کیفیت- رضایت مشتری- راهنماهایی برای حل اختلاف  برون سازمانی

ISO 10004 : مدیریت کیفیت - پایش و اندازه گیری رضایت مشتری راهنما

این مجموعه استاندارد توسط کمیته فرعی3 (فن آوری‌های حمایتی) از کمیته فنی ISO/TC 176 (مدیریت کیفیت و تضمین کیفیت) تدوین شده‌ که دبیرخانه آن بر عهده موسسه استاندارد هلند ( NEN) است.

 

منبع : اخبار سایت ایزو

مترجم: آزاده علائی طالقانی

 


گزارش تصویری آرشیو
گزارش تصویری از مراسم گرامیداشت یوم الله 22 بهمن و تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی گزارش تصویری از راهپیمایی 22 بهمن و برگزاری غرفه سازمان ملی استاندارد در آن روز
گزارش تصویری از تجدید میثاق خانواده بزرگ استاندارد با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران-بهمن 97 گزارش تصویری بازدید نگارخانه هنری دانشگاه الزهرا
گزارش تصویری از امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان ملی استاندارد ایران و دانشگاه الزهرا(س) گزارش تصویری از بازدید همکاران وزارت امور خارجه از سازمان ملی استاندارد ایران
گزارش تصویری از گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان ملی استاندارد ایران در دی ماه 1397 گزارش تصویری از تقدیر سازمان ملی استاندارد ایران در روز حمل و نقل
گزارش تصویری بازدید رییس سازمان ملی استاندارد از خبرگزاری فارس گزارش تصویری از نمایشگاه عکس و گرافیک حمایت از کالای استاندارد ایرانی در فرهنگسرای خاوران
گزارش تصویری از برگزاری مراسم مربوط به هفته بسیج در سازمان ملی استاندارد ایران گزارش تصویری از بازدید رییس سازمان ملی استاندارد ایران از باغ موزه قصر و افتتاح نمایشگاه گرافیک و عکس حمایت از کالای ایرانی
گزارش تصویری از بازدید رییس سازمان ملی استاندارد از هجدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی گزارش تصویری کتابگردی یک روزه استاندارد در هفته کتاب
گزارش تصویری بازدید از غرفه استاندارد در جشنواره سفره سلامتی خانواده من گزارش تصویری از برگزاری مراسم روز جهانی استاندارد سال 1397
گزارش تصویری از حضور دبیرکل ایزو در ایران گزارش تصویری از بازدید رییس سازمان ملی استاندارد از باشگاه خبرنگاران
تقدیر از برگزیدگان پوستر روز جهانی استاندارد صعود کوهنوردان سازمان ملی استاندارد به قله دماوند
چهلمین اجلاس کدکس غذایی در ژنو جلسه آینده نگاری و نظریه پردازی سلامت
همایش روز جهانی اندازه شناسی نیره پیروزبخت به عنوان مهندس برجسته معرفی شد
نشست با طنزپردازان امضا یادداشت تفاهم میان ایران و ارمنستان در زمینه حلال
گردهمایی رابطین روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران دیدار نوروزی
بازدید پگاه همدان سفر به روسیه
شورای اداری همدان دیدار رییس سازمان با استاندار گلستان
بازدید از واحد تولید محصولات لبنی پگاه - استان گلستان افتتاح مجموعه اداری - آزمایشگاهی استاندارد گلستان
منتخب استان‌ها آرشیو
تفاهم نامه همکاری بین اداره کل استاندارد چهارمحال و بختیاری و دانشگاه پیام نور امضا شد
عبدالله نظری، مدیر کل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به لزوم ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد در استان و در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، به منظور گسترش همکاری های علمی، فنی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در زمینه تدوین استانداردها، تفاهم ن...
سرپرست اداره کل استاندارد مرکزی با دادستان اراک دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مرکزی : مهنازجعفریان، سرپرست اداره کل استاندارد استان با عباس قاسمی، دادستان شهر اراک  دیدار و گفتگو کرد. قاسمی در این دیدار، با اشاره ب...
تنها راه رسیدن به توسعه پایدار، استاندارد است
معاون نظارت بر اجرای استاندارد:
 وحید مرندی مقدم، در آئین گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تقدیر از برگزیدگان و سرآمدان استاندارد در گلستان گفت: تنها راه رسیدن به توسعه پایدار را توسعه و نهادینه کردن استانداردها میدانم. وی با اشاره به قانون تق...
سازمان‌های بین‌الملل